Aubert & Mathieu

6
Sorteren op:
Biologisch
Hautes Pistes Pinot Noir

Pinot van hoge pistes. Framboos, rode bes, Marasca-kers. Gul voor bij gevogelte en fingerfood.

Lees meer
€13,95 €12,50
Op voorraad
Biologisch
Hautes Pistes Chardonnay

Aubert & Mathieu Hautes Pistes Chardonnay is een fantastische zachte en rijpe witte wijn uit de Limoux!

Lees meer
€13,95 €12,50
Op voorraad
Biologisch
Kate Sauvignon Blanc

Biologisch, Exotisch en Levendig. Mango, Passiefruit, Guave. Salade, Poké Bowl or just with friends.

Lees meer
€12,50
Op voorraad
Biologisch
Marie Antoinette Corbières

Aubert & Matieu Marie Antoinette Corbières is een Koninklijke Corbières. Vloeibaar fluweel. Diep donker fruit, beetje Eucalyptus, stevige grip.

Lees meer
€13,95
Op voorraad
Biologisch
Terrasses du Larzac

Een verrassende wijn uit het binnenland van Languedoc Roussilon. Met de Mourvedre in de hoofdrol!

Lees meer
€24,50
Op voorraad
Biologisch
Amy Grenache/Syrah

Aubert & Mathieu Amy Grenache & Syrah! Met de Biologische Amy hebben we de indruk een fruitsalade te drinken met zoete kruiden!

Lees meer
€12,50
Op voorraad

Jean-Charles Mathieu had een financiële carrière in Parijs en Anthony Aubert had was succesvol in de wijnmarketing in de VS en Thailand. Twee jonge mannen die elkaar kenden van de middelbare school in Carcassonne, het hart van de wijnbouw in de Languedoc. Ondanks hun succesvolle start in het bedrijfsleven kroop het bloed toch waar het niet gaan kan. In september 2018 vonden zij elkaar hierin en besloten een wijnhandelaarsavontuur aan te gaan. Eerst stelden zij voor zichzelf een aantal uitgangspunten op waaraan hun wijnen zouden moeten voldoen. Kernwoorden hierbij waren frisheid, balans en complexiteit. Daarna gingen zij op zoek naar een aantal wijnboeren waarin zij het vertrouwen hadden dat ze wijnen konden maken die aan hun uitgangspunten zouden voldoen.

Vanaf dat moment konden zij aan de gang als negociant-elevateurs en was Aubert & Mathieu geboren. Omdat ze een heel heldere visie hebben over de wijnen die zij op de markt willen brengen en veel aandacht besteden aan de verpakking vielen zij al heel snel op. Het creatieve stel kreeg zo o.a. de Best Design prijs voor hun labels in het prestigieuze tijdschrift Harpers Wine & Spirits. Maar ook de wijnen zelf vielen op. Zo behaalde hun Corbiëres “Marie-Antoinette” een score van 18/20 in het tijdschrift Terre de Vins en dichter bij huis werd hun Kate Sauvignon Blanc geselecteerd door KLM voor het businessclass arrangement. Hier dus niks van Tradition en Passion. Aubert & Mathieu slaan nieuwe wegen in om de moderne jonge wijnconsument op maat te bedienen.

Wij gebruiken cookies. Deze helpen de website goed te laten werken en relevanter voor je te maken. Door gebruik te maken van de website van leidscherijnwijn.nl ga je hiermee akkoord en met ons cookiebeleid. Manage cookies